Център за езиково- говорна и психо- социална диагностика и терапия
Център за езиково - говорна и психо - социална диагностика и терапия. В центъра, който ръководя с професионализъм и сърце всяко дете и възрастен ще получат от мен и моите колеги индивидуална диагностика на езиково – говорните възможности, психо – педагогическо и социално консултиране,
Център за езиково - говорна и психо - социална диагностика и терапия
www.logoped-burgas.com
За нас:
Аз приех за кауза, възможността всяко дете да разкрие максимума си.
В центъра, който ръководя с професионализъм и сърце всяко дете и възрастен ще получат от мен и моите колеги индивидуална диагностика на езиково – говорните възможности, психо – педагогическо и социално консултиране, системна корекционна и компенсаторна работа, с цел разкриване на потенциала.
Йорданка Няголова
– магистър по логопедия
Силвия Няголова – Домусчиева
– магистър по логопедия
Информация
Нарушения на артикулацията – дизартикулия: проявява се в липса, замяна или неправилно произнасяне на един звук или групи звукове.
Афония-нарушение на гласа (фонацията) : изразява се в отклонения в силата, височината, тембъра и качествата на гласа.
Ринолалия: Нарушение на тембъра на гласа и звукопроизношението в резултат на анатомична увреда в говорния апарат, предимно вродена цепнатина на устната и/или небцето с различна степен на тежест.
Дизартрия: Нарушена координация на говорния процес, обусловена от огнищни увреди на централната или периферна нервна система. Включва нарушения на дишането, фонацията и артикулацията. При деца най-често е симптом от сложната клинична картина на детска церебрална парализа. Получава се в резултат на остри поражения на ЦНС преди, по време или непосредствено след раждането. Има неврологичен характер и симптоматика, която включва паретични, тоносови, координационни или сетивни нарушения. Може да се срещне в комбинация с други заболявания. В зависимост от продължителността и тежестта на заболяването може да даде и отражение в развитието на езиковата система при детето.
Заекване: Нарушение на плавността и времетраенето за изговаряне на езиковите единици. Характеризира се с блокиране на говора в резултат на спазми, които могат да бъдат на различни нива: дихателно, фонационно, артикулационно. Възможно е да има блокиране върху един звук или група звукове, най-често това са преградните (п, б, к, г, х, т, д) или отегчително повторение на един звук, сричка или дума.
Алалия: Специфично езиково нарушение, което се характеризира с късно начало на речта и атипично за възрастта развитие на езиковата система. Характеризира се с дефицит в развитието на фонологията, морфологията, семантиката, синтаксиса и прагматиката. Съпътства се от дефицити в развитието на сензорната система, дефицити в зрителното, зрително-пространственото, слуховото и тактилно възприятие, внимание и памет, както и от двигателни дефицити, отразяващи се най-вече на развитието на общата и финната моторика. Среща се при деца със съхранен слух, нормален артикулационен апарат и първично съхранен интелект
Афазия: Придобита в детска възраст в резултат на черепно-мозъчна травма или вирусно заболяване. Наблюдава се разпад на развитата езикова система по всички нейни параметри фонология, морфология, сематника, синтаксис и прагматика. Засегната може да бъде и писмената форма на езиковата система. Съпътстващи са поведенческите отклонения. Съществува и при възрастни в резултат на инсулт, черепно-мозъчна травма, менингит-енцефалит, тумори.
Дислексия: невъзможност или специфични затруднения при четене. Проблемите могат да бъдат на ниво буква, сричка, дума, изречение, текст. Среща се при деца и възрастни.
Дисграфия: Невъзможност или специфични затруднения за писане. Проблемите могат да бъдат на ниво буква, сричка, дума, изречение, текст. Среща се при деца и възрастни.
Акалкулия: Невъзможност или специфични затруднения за смятане и сметни операции. Среща се при деца и възрастни.
Обучителни затруднения: Несъответствие между постиженията на детето в училище и интелектуалните му способности подходящи за възрастта. Изразяват се предимно в невъзможност за четене, писане, смятане и боравене с учебното съдържание, както и в дефицит на вниманието и проблеми с поведението. Специфичното е, че интелектът на детето е в норма, анализаторните му системи (зрителна, слухова, двигателна) са запазени, липсват емоционални отклонения.
Хиперактивност с дефицит на вниманието: децата са свръхактивни, лесно се вълнуват, постоянно са неспокойни, концентрацията им е лоша, не могат да задържат вниманието си. Те като, че ли никога не могат да изпълнят една задача, настроението им се променя внезапно, често избухват, може да са агресивни и деструктивни. Трудно понасят критика, лесно се дразнят, импулсивни са. Координацията им е лоша. Хиперактивните деца често са безчувствени към другите.
Деца с интелектуална недостатъчност
Деца с увреден слух: слабочуващи с относително добро равнище на устната реч и слабочуващи с недоразвитие на устната реч.
Аутизъм: нарушение на развитието, което се отразява върху цялото умствено развитие, а симптомите изглеждат различни през различните години. Някои от симптомите се запазват, а други отпадат с времето. Наблюдават се огромни промени.
www.logoped-burgas.com
Център за езиково- говорна и психо- социална диагностика и терапия - отрасли:
Мнения за Център за езиково- говорна и психо- социална диагностика и терапия
The company has no review.
Напиши мнение за Център за езиково- говорна и психо- социална диагностика и терапия
Уважаеми клиенти когато публикувате мнение Ви молим да запазите добрия тон на общуване и да се придържате и излагате фактите които касаят и описват конкретния случай. Всякакви коментари и обидни квалификации по адрес на хората или фирмите за които пишете и са в разрез с добрия тон на общуване ще бъдат премахвани.
Коментарите може да бъдат изтрити от модераторите, ако съдържат обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ПРАВО НА ОТГОВОР - На всяка фирма, към която се отнася конкретният коментар или мнение, се дава правото на отговор.
Център за езиково- говорна и психо- социална диагностика и терапия, Бургас, ул. Цар Самуил 62, 0889 238 502
Изпрати запитване до Център за езиково- говорна и психо- социална диагностика и терапия
Полетата означени с * са задължителни!
Скъпи клиенти и гости на BUSINESS.bg, моля изпращайте запитвания под формата на електронни писма до фирма Център за езиково- говорна и психо- социална диагностика и терапия само и във връзка с услугите или продуктите, предлагани от Център за езиково- говорна и психо- социална диагностика и терапия.
Изпратени от Вас рекламни или други съобщения относно предлагани от Вас или трето лице стоки или услуги до Център за езиково- говорна и психо- социална диагностика и терапия ще се считат за непоискани търговски съобщения. Изпращането на такива съобщения е забранено от закона и представлява нарушение на българското законодателство както и на Условията за ползване на BUSINESS.bg.
Съобщи за неточност в информацията за: Център за езиково- говорна и психо- социална диагностика и терапия