Агенцията по обществени поръчки е създадена на 12.03.2004 г. с Постановление № 56 на Министерски съвет (обн. ДВ, бр. 24 от 23.03.2004 г.) съгласно Закон за обществените поръчки в сила от 01.10.2004 г., който предвижда създаването на самостоятелна административна структура в тази област.
Агенцията по обществени поръчки е създадена на 12.03.2004 г. с Постановление № 56 на Министерски съвет (обн. ДВ, бр. 24 от 23.03.2004 г.) съгласно Закон за обществените поръчки в сила от 01.10.2004 г., който предвижда създаването на самостоятелна административна структура в тази област.
Дейността, структурата, организацията на работа и съставът на Агенцията по обществени поръчки се регламентират от Устройствен правилник. Агенцията е подчинена на Министъра на икономиката, енергетиката и туризма и го подпомага при осъществяването на държавната политика в областта на обществените поръчки.
Приоритет на Агенцията по обществени поръчки е да осигури ефективност на системата за обществени поръчки в България, съблюдавайки принципите за:
публичност и прозрачност;
свободна и лоялна конкуренция;
равнопоставеност и недопускане на дискриминация.
Законодателната уредба в областта на обществените поръчки в България датира от 1997 г., когато е приет Закон за възлагане на държавни и общински поръчки. През 1999 г. той е отменен с приетия тогава Закон за обществените поръчки.
Действащ към момента е влезлият в сила на 1 октомври 2004 г. закон, който е изготвен в съответствие с действащите европейски директиви. Наред с него са приети редица подзаконови нормативни актове, с което се очертава законодателната рамка в сферата на обществените поръчки. В тези актове са направени редица промени, най-съществените от които са през 2006г., във връзка с присъединяването на България към Европейския съюз, с цел постигане на пълно съответствие с европейското законодателство в тази област и по-конкретно с приетите регламенти и директиви.
Съгласно Договора за създаване на Европейската общност регламентите имат пряко приложение и пораждат права и задължения за всички субекти на европейското право, без да е необходимо въвеждането им в национален нормативен акт. Директивите от своя страна нямат пряко действие за държавите-членки, а се реализират чрез съответни вътрешноправни актове, които отчитат националните особености.
Целта на законодателството в областта на обществените поръчки е осигуряване на ефективност при разходването на бюджетни и извънбюджетни средства, както и на средства, свързани с извършването на дейности с обществено значение.
Уважаеми клиенти когато публикувате мнение Ви молим да запазите добрия тон на общуване и да се придържате и излагате фактите които касаят и описват конкретния случай. Всякакви коментари и обидни квалификации по адрес на хората или фирмите за които пишете и са в разрез с добрия тон на общуване ще бъдат премахвани.
Коментарите може да бъдат изтрити от модераторите, ако съдържат обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
ПРАВО НА ОТГОВОР - На всяка фирма, към която се отнася конкретният коментар или мнение, се дава правото на отговор.
Агенция по обществени поръчки, София, ул. "Леге" №4, 02 940 7050
Изпрати запитване до Агенция по обществени поръчки
Полетата означени с * са задължителни!
Скъпи клиенти и гости на BUSINESS.bg, моля изпращайте запитвания под формата на електронни писма до фирма Агенция по обществени поръчки само и във връзка с услугите или продуктите, предлагани от Агенция по обществени поръчки.
Изпратени от Вас рекламни или други съобщения относно предлагани от Вас или трето лице стоки или услуги до Агенция по обществени поръчки ще се считат за непоискани търговски съобщения. Изпращането на такива съобщения е забранено от закона и представлява нарушение на българското законодателство както и на Условията за ползване на BUSINESS.bg.
Съобщи за неточност в информацията за: Агенция по обществени поръчки